Számos cég hirdeti magát, hogy seo specialista, meg kereső optimalizálást vállal, aztán számosan nevezik oldalukon a 100 szavas kulcsszó többszörözést is kereső barát megoldásnak. Még is ami mostanság közszájon forog, az a kérdés, hogy mitől éri meg és pontosan miért a Google optimalizálás, mit remél az oldaltól az aki igényesen megoldja a weboldalán az alapvető elemek elrendezését. Szöveget helyez el ami értelmezhető, ami kedvet ad a látogató számára a visszatérésre. Mi az  egyszerű megoldás amitől valakinek pénzt termel a weboldal és versenytársaihoz mérten, nagyobb keresést is eredményez.

Felhasználó barát weboldalak (Webergonómia) fejezet a teljesség igénye nélkül tartalmazza:

A weboldal arculatának, grafikai megjelenésének szabályait;
Milyen betűtípusokat használhatunk, illetve érdemes használnunk az oldalon;
A weboldalra vonatkozó tartalmi követelményeket;
Milyen hosszú szövegeket írjunk;
Hogyan helyezzünk el képeket a tartalmakban;
A keresés lehetőség biztosításának íratlan szabályai, a keresési eredmények megjelenítése;
A weboldal struktúrájával, navigációjával, menürendszerével szemben támasztott követelmények;
Elvárások a főcímekkel, alcímekkel kapcsolatban;
Főoldalak, aloldalak, egyéb oldaltípusok szerkezeti és tartalmi követelményei;
Weboldal méretének optimalizálása;
Használható oldaltérképek létrehozása;
Űrlapokkal, űrlap kezeléssel szemben támasztott követelmények;
Videók használata;
Hogyan teszteljük weboldalunkat;
Hibakezelő oldal funkcionális és tartalmai elvárásai;
Áttekinthető táblázatok ismérvei;
Domain és URL kérdések más szemmel;
… és megannyi egyéb apróság, ami hozzájárul a működő és felhasználóbarát weboldal üzemeltetéséhez.

Google Analytics fejezet a teljesség igénye nélkül tartalmazza:

Alapvető fogalmak a jelentések értelmezéséhez;
A weboldal tartalmi problémáinak feltárása;
Gyengén tejesítő oldalak kiszűrése;
Célok, célkonverziók áttekintése;
Konverziók, célok beállítása;
Konverziós csatorna ábrázolás beállítása és az eredmények kiértékelése;
A konverzió anyagi értékének meghatározása;
Maximális cpc licitek, megtérülések (ROI) meghatározása;
Offline kampányok kiértékelése;
Adwords jelentések az Analytics-ban;
Speciális szegmensek
Egyedi jelentések;
Intelligencia – Analytics riasztások;
… és egyéb kulcsfontosságú jelentések, beállítások az üzleti döntések segítéséhez, a weboldal eredményeinek kiértékeléséhez.

Google AdWords fejezet a teljesség igénye nélkül tartalmazza:

Alapvető fogalmak;
Kampányok felépítése, kezdeti lépések;
Megfelelő piac megcélzása;
Milyen tényezők alapján rangsorolja a hirdetéseket a Google;
Hatékony hirdetések létrehozása;
Licitek induló és futó kampányoknál;
Kampányok optimalizálása, költségcsökkentés;
AdWords kampányok eredményességének mérése;
Landoló oldalak megfelelő felépítése;
Gyakori landoló oldal hibák;
Fontos mutatók a jelentésekben;
Hirdetés bővítmények alkalmazása;
… és egyéb lényeges információk, beállítások a hatékony hirdetéshez, a kampányok fejlesztéséhez.