A kereső optimalizálás nem varázslat, avagy miből lesz a Google számára is elfogadható weboldal?
Minden kereső optimalizálás iránt érdeklődő első kérdései között előkerül a fő kérdés: „Hányadik helyet tudja garantálni a Googleban?” A kérdésre a válaszom, hogy garantálni nem tudom, hiszen nem vagyok varázsló. Jó szándékkal viszont össze állíthatunk egy olyan oldalat amelynek a szerkezete érthető és elfogadható lesz a látogatói számára, e melett pedig a Google is előnyösebben fogja tekinteni mint egy rendezetlen weboldalat. Ügyfelei, barátai ezáltal megtalálják rajta azt a tartalmat amit szeretnének elérni. Elkészítünk egy teljesen elfogadható megoldást amelyet a Google rendszere is elfogad, mondhatni én ebben a munkában a gyakorlati vezető vagyok. Néhányan ilyenkor mondják azt: ” Az egész csak ennyi?!” Igen – válaszolom ilyenkor, „csak” ennyi!A „csak” ennyi…
A „csak” ennyi alatt azért néhány pontban vázolnám a lehetséges munkálatokat:
1. Hozd létre oldalat szerkezeti tervét, rendezd el rajta a tartalmat.
2. Határozd meg a képek helyét és méretét és a képeket a tartalomról nevezd el! A képtalálatok óriási segítséget jelentenek az oldalad népszerűsítésében.
3.Határozd meg a videó helyét és méretét valamint az optimális legjobb tárolási helyet, nehogy a szolgáltatód azt kérje, hogy vidd el az oldaladat máshová mert eszed a sávszélességet a szerveréről. A megoldás kézenfekvő, megint csak Google megoldás: Google Video és YouTube ! Ingyenes és gyors is egyben! A Google meg nem fog fenékbe billenteni, hogy miért nézik 200-an a videódat naponta!
4. Az oldal tartalmát választékosan és barátságosan fogalmazd meg. A kulcsszó sűrítéstól tartózkodj. A Google ezt adott esetben nem veszi jó néven és oldalad kiesik a kereső listájából. A tartalom természetesen legyen a termékedről szóló, ám nem kell minden második szónak a terméked nevét tartalmazni. A kulcsszó sűrűség átlagban 2-8% között optimális e fölött már veszélyeket rejthet.
5. Készítsd el az oldal fejrészét( title-oldal elnevezése) ( keywords – az oldalra jellemző kulcsszó készlet) ( descriptions – oldal leírása, ami röviden jellemző az oldalra)
6. Ellenőrizd le az oldalad szerkezetét így a meta tagot és a kulcsszó listát. Ilyenkor éri a meglepetés az embert, hogy nem is jó a fejrész tartalmilag. Előzetesen tájékozódj a meta tag rejtelmeiről.
7. Az oldaladba illeszd be a Google Webmester Eszközök segítségével a tulajdonjog igazoló meta tagot ezáltal fogod tudni oldaladhoz hozzá adni a sitemap.xml -t és a robots.txt -t. Amennyiben ezen oldalak generálásával gondod lenne néhány megoldással tudok szolgálni.
8. Add hozzá oldaladhoz az Analitics forgalom elemző kódját, melynek segítségével, teljes elemzést fogsz kapni a web oldaladról, minden hókusz-pókusz nélkül.
9. Helyezd el oldaladat olyan web oldalakon melyek tartalma hasonló a tiédhez és a Google is respektálja őket. Az olyan oldalakat kifejezetten kerüld amelyet a Google valami ok miatt büntet, vagy kizárt a kereső rendszeréből.
10. Azok linkjeit viszonozd akik azonos tartalommal és más relációban tudják a látogatókat az oldaladra hozni, mert ezzel kiegészítitek egymás keresését.
11. Helyezd el oldaladat a Google Adwords rendszerében és reklámozd a tartalmadat, hogy üzleti bevételed növekedhessen! Az Adwords egy hasznos és barátságos lehetőség azoknak is, akik nem akarnak vagy nem tudnak napi néhány ezer forintnál többet reklámra költeni. Azok számár pedig akik valóban szeretnének az Internet Reklámozásra költeni, az Adwords szintén nagy lehetőséget hordoz.
„Röviden” Ennyi az a „csak” amit el kellene végezni akkor, ha azt szeretnéd, hogy oldalad tartalmilag előnyösebb színben és küllemben tűnjön fel a Google előtt.
Rövidesen bemutatom, hogy milyen előnyökkel jár az Adwords azok számára akik kezdők és azok akik haladók!