Pagerank változás volt, de hogyan is? – vetődik fel az aktuális kérdés a második negyedéves Pagerank érték változások után. Sokak számára ez a Pagerank egy valamiféle stresszteremtő metodika és remegve várja, hogyan változik a Pagerank értéke. Valójában ezen embereknek már nem is az a cél, hogy a weboldaluknak több legyen a látogatója hanem, hogy magasabb legyen a Pagerank értéke. A magasabb Pagerank érték, nem jelent viszont automatikus növekedést a látogatók számában, ami ugyebár akár bevétel növekedést is eredményez. A Pagerank egy értékmérő azok számára akik figyelmesek és igyekvőek, de figyelmeztető is lehet ezáltal a rosszindulatú és ellenünk igyekvő észlelésére is, ha tudjuk, valóban mitől lesz a Pagerank.
Minap a Pagerank érték változása során fiam, felhívta a figyelmemet, hogy weboldalának Pagerank értéke 4. Erősen kételkedve a helyzetben, elkezdtem áttekinteni, hogyan áll az alig néhány hónapos weboldala. A stereostatic.hu néven fémjelzett oldal valóban 4. Pagerank értéket mutat. Valójában miért is? Az oldal referatőre, hívjuk magyarul ajánlója egy 4-es Pagerank értékkel rendelkező zenei magazin a Pepmagazin.

Stereostatic:hu Pagerank
Az oldal további ajánlója, önmagában véve nem elég erős, mondjuk ki, 0 értéket képvisel a Pagerank szemével, még is előnyösen hatottak, mert nem voltak a Google által büntetve. A büntetett oldalakról még ejtünk szót.
Magas Pagerank értékű oldal mögé bújva, fölfelé növekvő értékek
A helyzeten felbuzdulva, átnéztem számos, magasnak vélelmezett weboldal back linkjét, és azok Pagerank értékét. Kivétel nélkül, az összes magas Pagerank értékű weboldal, magas értékű ajánlóval rendelkezett.
Alacsony Pagerank értékű oldal ajánlása, rontja a Pagerank értékeinket
Ez a fő igazság alapjában véve: Az alacsony Pagerank értéket mutató ajánló, rontja az esélyeinket, mi több az un. átlag értékünket is. A Camelpark.hu weboldal üzemeltetői a segítségedre lehetnek ezen téma elemzésében, vagy az Iwebtools.com -on is rátalálsz ezen témára angol nyelven. Vizsgáld meg segítségükkel minden Pagerank viszonyszámodat, előzetesen a várható Pagerank értéket, a befelé mutató linkeket.
Rosszindulatú hivatkozások, Pagerank letörők
Sajnos erről is kell beszélnünk, a rosszindulatú Pagerank letörők ugyan is azok közé tartoznak akik, azért mert oldalunk jobban dominál pl. a keresőkben mint az Ő oldaluk, netán az Ő megrendelőjének oldala, un. rossz, a Google által akár büntetett weboldalakba helyezi el oldalunk ajánlását. Ennek következtében az un. Pagerank átlag érték ami a végső Pagerank értéket adja, erősen lefelé kezd tendálni, mi több, ha több büntetett oldallal kerülünk kétes szimbiózisba, bizony oldalunk Pagerank értéke is lezuhanhat.
Mit kell tenni, a jó Pagerank értékért
Legyen tartalmas a weboldalad és ezáltal sok látogató. A sok látogató sok ajánlást fog adni weboldaladhoz. Növekszik az érték akkor is ha magas Pagerank értékű oldalaktól kapsz viszont linket. Mielőtt bárkit belinkelsz oldaladba (viszont link) ellenőrizd le a már bemutatott két lehetőség segítségével, hogy érdemes e a link elhelyezésre oldaladon. Ellenőrizd az oldaladat ajánló linkeket és a büntetett oldalról töröltesd magad!
Összességében tehát, a Pagerank viszonyszáma a szemfüles és törekvő webmesterek motivátora lehet, ha az etikus alapokról indulva, mások épülését segitve éri el eredményét. Azok számára pedig akik kellően beteg lelkületűek, a figyelmetlen webmester, valódi áldozat lehet, mind a saját, mind az ügyfelei weboldalán keresztül. Számomra a Pagerank értéke motiváció az általunk kezelt weboldalak, folyamatos nyomon követésére, szépítésére, korszerűsítére. A Pagerank, motiváció a törekvő emberek számára!
Eleinte én is nagyon néztem, mi lesz, hogy lesz. Aztán ahogy Te is írod, sokszor, pont olyan oldalak is 4-5 Pagerankot szereznek, akik tartalmilag meg sem közelítik a jó minőségű weboldal kifejezést. Szóval ez egy elég fura dolog így!
Kedves Zoltán!
Mégis, hogy oldod meg, hogy a rossz PR értékkel bíró honlapról töröltesd magad? Van egyáltalán valami jogi lehetőséged, ha az illető webmester a füle bojtját sem mozgatja felkérésedre?
Szia Zoltán,
1. Olyan honlapon szerepelsz ahova nem te linkelted be magad?
2. Olyan oldalon szerepelsz ahol szakmailag releváns, de még sem szeretnél szerepelni?
3. Olyan oldalon szerepelsz ahová mások azért tettek ki mert neked kárt akarnak okozni?
1. A honlap üzemeltetőt megkérni, hogy távolítsa el a linket!
2. Előző eset válasza ide is megfelelő.
3. Ez a szó, magában a kár okozásban rejlik: A kár fogalma nem csak az, hogy ott vagy egy olyan oldalon amit Te nem szeretnél, hanem annak hozadéka, pl. a Te szakmai megítélésed, a hírneved, adott esetben a becsületed csorbítására alkalmas elhelyezése, kommentelése. Ebben az esetben bíróságon kérhetsz elégtételt, rövidebb idő alatt ideiglenes intézkedésként link törlést, ha jogi levelezéssel nem elérhető a link törlése.
Konkrét témával kapcsolatosan kérlek keress meg emailban lévén az már személyes ügy és nem általános tájékoztatás!
Sajnálom, hogy privátra terelted át a témát! A rosszindulatú linkek kérdése és az ellenük történő védekezés szerintem „közügy”.
Szia laptopos,
Kérlek, hogy konkrét kérdésről írj, hogy megérthessük, miben tudunk a segítségedre lenni. Köszönöm.
Üdv!
Volna egy kérdés amit lehet én nem értek világosan, ezt írod:
„Az alacsony Pagerank értéket mutató ajánló, rontja az esélyeinket, mi több az un. átlag értékünket is.”
Akkor ezek szerint, ha az oldalamra hivatkozik 300 PR 1, 2 3 as website, blog, fórum ahol beszélnek az oldalamról, akkor ez ha van mondjuk 3 Pr 5 ös linkem, akkor rossz mert hogy tompítják az értékét?
Ennek így nem sok értelme, van, hiszen pont az a cél, hogy az oldal híre, terjedjen…azaz hogy a felhasználók ajánlják, linkeljék egymásnak.
Amúgy meg láttam PR 4 es oldalt az első 1000 oldalban sem jelen lenni, az oldal jegyzett kulcsszavaira. Szóval az egész elég misztikus.
Nem lehet hogy csak Google vakítás az egész? Hogy eltereljék a figyelmet valami sokkal egyszerűbben befolyásolható dologról?
Érdekes ez a PageRank téma. Egy ideig ugye ez volt az egyedüli mérvadó. Aztán elterjedt, hogy hát már nem is annyira fontos. De akárhogy is figyelem a találati listákat, bizony számít az a PR érték. Nem egyedüliként, hanem az egyéb SEO szempontokkal együtt, de igenis számít. Egy jól felépített, tartalmas és témareleváns oldal a megfelelő háttér nélkül bizony lehet PR0-ás is. Illetve fordítva: lehet hogy iszonyatos munkával és rosszabb esetben pénzzel felépítettük az oldal hátterét, linkeket és mindent, az oldal tartalma viszont gáz, attól még a Google értékelheti a link-hátteret magas PR-el.
Ha jó a tartalom és természetes a linképítés, akkor a jó PR jó találati pozíciókkal párosulhat. De Google istenünk éppen aznapi hangulatától függ, hogy milyen az együttállása ennek a két dolognak. 🙂
Végül egy talán Titeket is érdeklő cikk a rossz linképítésről és a büntetésről:
h t t p://s e o – h u n g ar y . c o m /2009/01/google-penalty-orosz-es-lengyel-linkek-miatt/
Szóval óvatosan és természetesen(!) kell ezeket a dolgokat művelni, mert visszaüthet a történet.
És nem az a lényeg, hogy magas legyen a PR vagy jó pozíciónk legyen egy-egy kulcsszóra, hisz ne feledjük: még mindig a látogatóknak készülnek a weboldalak, nem pedig a robotoknak!
A PR érték egy viszonyszám, aminek jelentősége inkább mentális. Sajnálatosan, egyre jobban az vehető észre, hogy az elemző metodika nem kellően optimálisan kezeli az ügyet.
Eddig azt gondolta mindenki, hogy a témában legtriviálisabb magas értéket, a magas linkekkel tűzdelt oldal éri el, tehát az, akinek magas értékű referálói vannak. Sajnos, ez nem egészen így működik manapság. Sok torz PR értékű oldalt lehet látni, ami sem nem triviális a témában, sem nem értékes, mi több, még a tartalma sem bír nagy kondíciókkal, ennek ellenére, ott van a PR érték, magasan!
Mostanság a PR érték inkább humán bosszantásra, mint sem marketing érték mérésre alkalmas! Ezt az elmúlt évek tapasztalata alapján számomra most már világos. A weboldal szövegezése, elrendezése, az oldal tartalma, na ez az ami érték. Ezt a találatot pedig a felhasználók látogatói száma adja, meg bevétel termelés esetén, a bevétel növekedése is!
Kedves Petrasovits Zoltán!
Érdeklődve olvastam végig a „A Pagerank, motiváció a törekvő emberek számára!” című cikkét, mert ez igencsak érvényes az én honlapomra is! A honlapom fizetett tárhelyen, saját domainnel, 2 éve van, pagerank értéke 4. Előttem a google szerint vannak 2 és 3 értékkel is! Igyekszem optimalizálni az oldalt, de a 48-54 helyről nem mozdul a … szóra. Az oldal meta tagja teljesen releváns az oldalra nézve, a html valid, az analytica szerint 30-50%javulás látható a látogatotság kérdésében. Sikerült a DMOZba is regisztrálni, na ettől vártam a javulást! EZ NEM JÖTT BE! Kb.:150 olyan oldal van, ami felhasználja a dmoz-t, belinkelte az oldalamat persze 0 pagerank értékkel! A cikkből és hozzászólásokból gondolván mindnek kéne írnom, hogy vegyenek le? Illetve lenne még egy kérdésem azt hol lehet megnézni, hogy egy oldal büntetve van? Köszönöm! Mészáros Adrienn
Kedves Adrienn.
Megtekintettem a weboldalát és azt látom, hogy az oldalon nincsen tartalom megfelelő mennyiségben. Ez azt is eredményezi, hogy a kulcsszó sűrűséget, nem tudja kellő vehemenciával értékelni a Google kereső rendszere, mert nincs mit!
A következőket javaslom:
1. Töltse fel a weboldalát megfelelően tartalmas szövegezésű ismertetővel.
2. A jobb oldalon található mini videót helyezze be középre az érkező látogatók szemel elé, hogy legyen kedvük megtekinteni a videót, lévén, amit eladni szeretne annak mini helyet szenteltek eddig.
3. Az oldalon ismertesse a paintball szabályait, kialakulását, olyan dolgokat ami a paintballozok kifejezés világát tartalmazza. Ezáltal a Google kereső rendszere rá fog találni adott un. téma szavakra, olyan kifejezésekre amit többen is kereshetnek paintball esetében. Ez lehet pl. a paintball töltény olcsón eladó, vagy a paintball szolgáltatás itt igénybe vehető stb.
4. Mutassa be a paintball eszközeit, a paintball fegyvereket, a paintball festék löszereket, a paintball lövés erejének hatásait, a paintball esetében keletkezett sérülések kezelési módjait. Minden olyat, ami alapján a Google az Ön oldalát fogja előre sorolni a paintball kifejezésre.
5. A weboldalon helyezzen el ismertető videókat, a témakörökhöz illesztve, így fegyver bemutató videó, festék lőszer bemutató stb.
Az alacsonyabb pagerankkal rendelkező oldalak viszont linkje sem szerencsés, de egy jól megírt oldallal, ezt is kezelni tudja. Az alacsony pr oldal relevanciája sokat nyom a latba ha a visszalinkelés a témába vágó weboldal, fórum stb. Ezek ugyan is emelik az oldala értékét.
Kedves Zoltán!
Köszönöm a válaszát, és igyekszem ezeket a hiányosságokat bepótolni! Amennyiben kész vagyok vele, és érdekli itt beszámolok a fejlődésről!
Még egyszer köszönöm az önzetlen segítséget!
Mészáros Adrienn
Tisztelt Adrienn,
Köszönöm a lehetőséget, hogy megismerhettem weboldalukat. Természetesen, örömmel értesülnék weboldaluk eredményeinek változásáról.
Zoltán