Most érkezett még friss és ropog, néhány perce dobta be a Google ezt a hírlevelet a leveles ládámba. A levél tartalma olyan mások számára is publikus információ amiben úgy gondolom, azok is örömüket lelhetik, akik még nem nagy Google Fun-ok, a Google Analytics használatának elején vannak. Elolvasása után kiderül számodra például, hogy átlagban hány percig nézegetik a látogatók a weboldalakat. Ez számomra egy nagyon érdekes adat, hiszen amennyiben ez igaz, akkor az eddigi átlagos 4 perces határt mostanra 5 és fél percre növelték a weboldal tulajdonosok.
Ez márt csak azért is elképzelhetetlennek tűnő adat, mert az amilyen oldalakat manapság látunk, még a 2 perces határt is csak nehezen érhetik el, de hát ez Google központi statisztika és mi bizony hiszünk ebben. Ebben persze úgy gondolom a nemzetközi átlag érhető el, hiszen ha a magyar átlagot nézzük ez számomra igen magasnak tűnik. Igaz a kérdést már feltettem az Analytics Benchmarking -nak és remélem érkezik válasz is. Amint megérkezik, publikálom a válaszukat is.
Azt is észrevételeztem, hogy magyar emberek vagyunk és a magyar terület statisztikái lennének ránk nézve hasznosak. Sajnos az összes táblázatból kimaradt Magyarország így ez a fantasztikus szövegezésű hírlevél sem ad lokális értékrend trendet, csupán a világ általunk érintetlen területének átlagát mutatja. Ez lehet releváns és irreleváns számunkra, bár azt gondolom Kína vagy a Vatikán sem ad sok érdemi adatot a magyar piac munkájáról, eredményeiről.
Az alábbi hírlevél hasznos: Érdemes elolvasni!
Google Analytics összehasonlítási hírlevél
2011, 1. szám — 2011. július
1. Bevezetés
Üdvözli az Analytics összehasonlítási hírlevél első száma!
Ebben a hónapban leváltjuk a Google Analytics-fiókjában található hagyományos „összehasonlítási” jelentést a jelen hírlevélben megosztott adatokkal. Ez a hírlevél egy kísérlet arra, hogy az Analytics felhasználói számára hasznosabbnak és érdekesebbnek bizonyuló adatokat nyújtsunk. Az itt szereplő adatok azoktól a webhelyektől származnak, amelyek beleegyeztek az adataik névtelen megosztásába a Google Analytics szolgáltatásban. Csak azon webhelyek adminisztrátorai kapják meg ezt az „összehasonlítási” hírlevelet, akik engedélyezték ezt a névtelen adatmegosztást.
Mégis hány webhely szerepel ebben a „névtelen adatmegosztási” állományban? Jelenleg több százezer webhelyről van szó, és arra törekedtünk, hogy az itt szereplő mutatókat mind statisztikailag szignifikánssá tegyük.
Jelen hírlevél összehasonlításának dátumtartománya a 2010. november 1. és 2011. február 1. közé eső időszak. A 2009. november 1. és 2010. február 1. közötti adatokkal történik az összehasonlítás. A jelentésben nem szerepelnek olyan abszolút mutatók, mint például a látogatások, oldalmegtekintések, illetve konverziók összesített száma az összes adatmegosztó webhelyre vonatkozóan.
Az egyszerűség kedvéért ebben a hírlevélben a továbbiakban a „webhely” kifejezést használjuk, amit a következőképpen kell értelmezni: „azon webhelyek, amelyek engedélyezték adataik névtelen megosztását a Google Analytics szolgáltatásban”.
2. Webhelymutatók
Az egy évvel ezelőtti állapothoz képest csökkent a webhelyeknél a látogatásonként megtekintett oldalak száma, a webhelyen eltöltött átlagos idő, valamint a visszafordulási arány.
2009. 11. 01. – 2010. 02. 01. | 2010. 11. 01. – 2011. 02. 01. | Különbség | |
---|---|---|---|
Oldal/látogatás | 4,9 | 4,5 | -0,4 |
Visszafordulási arány | 48,2% | 47,0% | -1,2% |
Átlagos idő a webhelyen | 5:49 | 5:23 | -0:26 |
2.1 Lebontás földrajzi hely alapján
Névtelen adatbázisunk adatokat gyűjtött a földrajzi lebontásról az országok szintjén. Itt látható néhány ország, és a hozzájuk tartozó összesített mutatók. Az egyes cellákban az első szám a 2010. 11. 01. – 2011. 02. 01 közé eső dátumtartományra vonatkozik. A zárójelek között szereplő szám az éves változás az egy évvel ezelőtti állapottal összehasonlítva.
Ország | Oldal/látogatás | Visszafordulási arány | Átlagos idő a webhelyen |
---|---|---|---|
Amerikai Egyesült Államok | 4,7 (-0,1) | 42,5% (-6,1%) | 6:06 (-0:10) |
Egyesült Királyság | 4,9 (-0,3) | 41,5% (+0,2%) | 5:38 (-0,27) |
Franciaország | 4,4 (-0,4) | 49,7% (+1,4%) | 4:40 (-0:08) |
Brazília | 4,1 (-0,1) | 47,8% (-2,9%) | 5:20 (+0:03) |
Kína | 4,1 (-0,1) | 58,2% (+1,0%) | 3:46 (+0:37) |
Japán | 3,9 (-0,1) | 48,6% (-9,0%) | 3:47 (-2:59) |
A visszafordulási arány országok szerinti eloszlása az alábbi diagramon látható:
A fenti eloszlást elláttuk néhány ország címkéjével, ahol a lehetőségek növekedését és a gazdasági fejlődés jeleit véltük felfedezni. Kapcsolódó mutató a webhelyen eltöltött átlagos idő. Ennek országok szerinti eloszlása látható az alábbi diagramon:
Úgy tűnik, hogy a webhelyen töltött átlagos időt ábrázoló fenti diagramon bejelölt országok fordított sorrendben helyezkednek el a visszafordulási arány eloszlásáról szóló diagramhoz képest.
2.2 Lebontás forgalmi források alapján
Az alábbi forgalmi források azonosítása az alapján történt, hogy a Google Analytics adatgyűjtő szerverei miképpen kapták meg a „source” (forrás) és „medium” (médium) paramétereket. Íme egy súgótémakör, amely ismerteti az alábbi forgalmakat.
Forgalmi források | Oldal/látogatás | Visszafordulási arány | Átlagos idő a webhelyen |
---|---|---|---|
Közvetlen | 4,0 (-0,5) | 47,2% (-4,0%) | 5:21 (-0:07) |
Hivatkozás | 5,0 (+0,1) | 43,1% (-1,1%) | 6:36 (-1:48) |
Organikus keresés | 4,9 (-0,1) | 47,9% (-1,1%) | 4:43 (+0:06) |
CPC-keresés | 5,6 (+0,0) | 41,4 (-1,7%) | 3:57(+0:07) |
2.4 A konverziós arány eloszlása
Sok hirdető kedvenc mutatója a konverziós arány. Itt látható a Google Analytics „célkonverziós rátájának” nemzetközi eloszlása országok szerint.
Ki gondolta volna, hogy a konverziókról híres államokban az ott lakók célkonverziós aránya is magas? Egyes kis népességű államok esetén kétséges lehet a konverziós mutató statisztikai szignifikanciája.
3. Forgalmi források
Az alábbi forgalmi források azonosítása az alapján történt, hogy a Google Analytics adatgyűjtő szerverei miképpen kapták meg a „source” (forrás) és „medium” (médium) paramétereket. Íme egy súgótémakör, amely ismerteti az alábbi forgalmakat.
Forrás (látogatások százalékos aránya) | 2009. 11. 01. – 2010. 02. 01. | 2010. 11. 01. – 2011. 02. 01. | Különbség |
---|---|---|---|
Közvetlen | 36,5% | 36,8% | +0,3% |
Hivatkozás | 21,0% | 19,4% | -1,6% |
Keresőmotorok | 27,0% | 28,0% | +1,0% |
Egyéb | 15,5% | 15,8% | +0,3% |
4. Operációs rendszerek
A böngészők és operációs rendszerek a felhasználók böngészői által küldött hivatkozói „referrer” adat alapján kerültek azonosításra.
Operációs rendszer (látogatások százalékos aránya) | 2009. 11. 01. – 2010. 02. 01. | 2010. 11. 01. – 2011. 02. 01. | Különbség |
---|---|---|---|
Windows | 89,9% | 84,8% | -5,1% |
Macintosh | 4,5% | 5,2% | +0,7% |
Linux | 0,6% | 0,7% | +0,1% |
Egyéb | 5% | 9,3% | +4,3% |
5. Megjegyzések
Ez volt az Analytics összehasonlítási hírlevelének első száma. Reméljük, levelünk hasznos információkkal szolgált. Ha megjegyzései vagy javaslatai vannak a hírlevél fejlesztésére vonatkozóan, kérjük, küldjön visszajelzést a következő címre: analytics-benchmarking@google.com.
Jó elemzést kívánunk!
A Google Analytics csapata
Google Analytics összehasonlítási hírlevél
2011, 1. szám — 2011. július
E-mail beállítások: Ezt az üzenetet a Google Analytics összehasonlító funkciójának részeként kapta. Google Inc.Copyright 2011. A Google a Google Inc. védjegye. Minden egyéb cég- és terméknév a megfelelő cég védjegye lehet. 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043