Sokak által terjesztett és ismert történet, az organikus helyezések megvásárolhatósága. Ennek a híresztelésnek azonban semmi alapja nincs! Ez az egész megvásárolhatóság – többek között a Google Webmester eszközök fórumában témaként is felmerült.

Organikus találat már pedig nem vásárolható meg!

„Organikus találat nem vásárolható meg, ez ellenkezik a Google alapelveivel” – hangzott el az ominózus blogban a Google munkatársa tollából. Ennek ellenére, sokan meg pontosan arról beszélnek, hogy úgy hívják fel őket telefonon, mint ha ez az organikus helyezés megvásárolható lenne, ez természetesen nem igaz!

Organikus találat helyezésének javítása emberi kitartással.

Javaslom, hogy olyan oldalra helyezd ki a linkjeidet ahol:

1. Legalább szakmailag azonos periféria, tehát érték ha ott megjelenik
2. Értékes PR-je legyen az oldalnak
3. Amennyiben még nincsen PR értéke, akkor pedig legyen releváns a vivő és a hozó oldal egymásra.
4. Kérjen link listát ha fizet érte, hogy hol és hová teszik és mit, hogy legyen ellenőrzési lehetőség, mert sok oldalat ilyen vagy olyan ok miatt a Google nem szívlel, mert pl. spamali a usereket a targetjaival, vagy kulcs szavaival, netán láthatatlan karakterrel irt még 3000 karaktert, vagy akármi miatt. Ezeket a weboldalak tehát alaposan ellenőrizni kell.
Amikor én is meghallottam, hogy 1.helyet garantál, azt sajnálom, hogy nem vettem magnóra mert ez a Tisztességtelen piaci magatartás törvényi tényállásába valamint a fogyasztók megtévesztésébe ütköző és jogilag is minősíthető tényállás, valótlan tartalmú szóbeli ajánlás, elérhetőségét illetően kétséges eredményeket garantáló kategória. Halkan jegyzem meg, bennem is felmerült egyes lanyha oldalak láttán, némi részrehajlás gondolata, jó magyar szokás szerint.

Aki azt mondja, hogy az organikus találatok között téged az első helyen tart az legalább annyira nem ismeri a Google rendszerét, mint
azt, hogy amit mond, vagy amit a szájába adtak, az valótlan! A Google organikus rendszere egyébként lehet, hogy ad ilyen eredményt, ezért is mondom, hogy nézzétek meg ezt a 4 pontot amit most írtam, hogy ebbe, hogyan állja meg a helyét!
Tehát, a hír igaz, hogy Moszkvában Mercedes -t osztogatnak, és amilyen frankó az Vlagyivosztokban van és nem osztogatják hanem fosztogatják a Volgákat! Igaz a 2008.április 24-25-ei a WEBMA keresőoptimalizáló konferencián is volt ilyen felvetése a kedves hallgatóságnak! Tehát, jó magyar szokás szerint: terjed a hír!

Az organikus találat helyezése

A kulcsszó találat eredménye elérhető, optimális mondatokkal, okosan szerkesztett tartalommal, és megfelelően jól választott kulcsszó készlettel. Ez azonban csak néhány és valóban jól kiválasztott szó esetén állja meg a helyét. A „tökmákosnadrágszár” kifejezésre biztosan nem lenne gond elsőnek lenni, de mondjuk a google szóra érdemes lenne nadrágot kötögetni derékban!
Az adott tartalmú és szövegszerkezetű oldalak előre sorolhatóak. Számos esetben sikerül azt elérnem, hogy az adott oldal, adott kifejezésre (kifejezésekre) első helyen van, vagy mondjuk úgy, az organikus találatok első 10 helyén! Ezt elérni, bár munkás még is el lehet érni! Az oldal tartalmának relevánsnak kell lennie az oldalra.

Mi is a relevancia?

Relevancia az, ha az adott oldal tartalma és az ott szereplő kulcsszó, illik egymáshoz, ahogy ezt Forest Gump mondta:” mint borsó meg a héja ) A gyakorlatban pl. a Google keresőoptimalizálás oldal tartalma, nem a „tökmákosnadrágszár” szóra van kihegyezve, hanem magára a Google kereső optimalizálás témakörére, alkalmazásaira, pl. a Google webmester eszközeire mint kellékek az optimalizálás során, vagy más kereső motorok megértésére, bemutatására. Azt hogy az oldal illik e egymáshoz, a meta tag ellenőrző programok segítségével határozzuk meg. Van ilyen alkalmazás magyar nyelven is a SeoTools.hu weboldalon.

Azt persze tudni kell, hogy nem a kereső szó önmagában az oldal, hanem a kifelé mutató linkek, a befelé mutató minőségi linkek, az oldal
minőségi és ott tartózkodásra ösztönző tartalma, és az egyéb, az oldalra mutató linkek mellett, az oldal letöltési sebessége is minőségi tényező lett!
Szerintem, elérhetően az első 10hely! Nekem, minden eddigi esetben sikerült! Persze nem 2 perces munkával, mert a Google optimalizálás témaköre nem 2 perc! Ezért is van olyan oldalam ami adott szakmában 9 hónap óta az összes keresőben -amit ma használ magyar ember – az első 3 helyen van, de inkább az 1 helyen! Napi 3-4 ór amit foglalkozni kell a forgalom megtartása érdekében, de mint üzlet, maximálisan és hatványozottan megtérülő időbefektetés!