KÉP KERESŐ OPTIMALIZÁLÁS
Nem elég felhelyezni a képet és várni, hogy a Google kereső rátaláljon!
Sokan nem is tudják a Google kereső rendszerében a képeknek legalább akkora szerep jut mint a szöveges bejegyzéseknek. Mi több, a Yahoo, az MSN és az Altavista is kiemelten keresi a képeket és a kép jellegű bejegyzéseket.
Néhány hónapja megkértek barátaim, hogy nézzem már át az oldalukon lévő képeket, mert azok olyan szépek mint az állom, a Google keresője meg még sem talál rájuk.
A képek valóban tetszetősek voltak, kiválló szögből fényképezett látványos tájképek és erotikus aktok is voltak köztük, ám a következő hibát mindenhol felfedeztem.
Hibák amely miatt a Google keresője soha nem talál a képeidre:
1. A kép mérete 280x200px mérethez hasonlatos kategóriában van.
2. A kép elnevezése valamiféle oldalra optimalizált kifejezés pl. righpicture,gif, vagy pl jobboldalfeul.gif stb.
3. A kép neve számokat tartalmazott, igy pl 1r45655kf.gif
A Google kereső optimalizálás során optimalizáld a képeidet a következő módon:
1. A kép mérete legyen lehetőleg 450x px X méretnél nagyobb mert a kereső ettől kezdve találja meg az ugy nevezett nagy méretű kép kategória számára.
2. A kép nevét úgy válaszd meg, hogy azt mások is ugyan igy gondolják névként a képedről pl. az IBM logóját ird ibm-logo.gif nek, vagy ibmlogo.gif nek és ne logo3kicsi45.gif nek mert erre senki nem gondol.
3. Legyen az oldaladon több nagyméretű kép, pl. egy képgyüjteményben ahol az előnézet mögé helyezd a nagyobb méretű képet. Ez persze munkás dolog, de ennek hatására, a képeid miatt, egyre többen fogják megtekinteni az oldaladat és azok is oda fognak látogatni akiket a tartalom összességében nem is érdekelt szöveges változatában.
4. Optimalizáld a képeket a különféle keresőknek, külön képlistában és ezt add meg az oldalstruktúra listában.
Ezáltal sokkal gyorsabban fogja elérni a kereső minden mások számára triviális (közismert) képnevű fotódat.
A Google kereső optimalizálásához minden elérhető a neten igy a robotok számára készült oldal lista is.
A legfontosabb, hogy oldalaidról készíts SITE MAP-át pl. a GOOGLE SITEMAPS GENRATOR -ral.
Ez a SiteMapsGenerator program teljesen ingyenes és teljes térképet készít oldaladról, ellentétben sok, látszólag ingyenes programmal szemben.
További hasznos információt ismerhetsz meg angol nyelven a SITEMAPS.ORG weboldalán a protokol működéséről.
Kérdésed van? Irj nyugodtan segitek!
Barátok:
1. www.szemuvegvilag.com – a látásért a látásmódért portál
2. www.szemuvegkeret.com – Napszemüveg és szemüvegkeret webáruház
3. www.zalkaoptika.szemuvegvilag.com- Zalka Attila látszerész mester oldala- a legjobb látszerész
4 .www.kulcsszokereso.com – Kulcsszó kereső, kulcszó kiválasztó, kulcszó tippek és trükkök
Tisztelt Zoltán!
Öntől, mint profi szakmabelitől szeretném megkérdezni, hogy jónak tartja-e a Modern Ületi Főiskolán ősszel induló Kersőmarketing specialista képzést.
Gondolom, ha megnézi az oktatókat az sokat mond Önnek.
Én most szeretném elsajátítani ezt a szakmát,
ezért kérdezem.
Gratulálok az oldalához, sok hasznos információt tudtam már eddig is belőle.
Válaszát várva, üdvözlettel:
Halászné judit
Válaszát
Tisztelt Judit.
A tanulás célja a tudás megszerzése! Minden képzés, pont annyit ér amennyit Ön, hasznosítani tud belőle!
Ennek okán, azt megítélni, hogy mely oktatók képesek eredményes tartalmú információ átadására, Önnek szükséges megítélnie.
A tudás megszerzésében fő cél, hogy tudjuk, miért szükséges a tudás! A tudás minőségét, az élet igazolja vissza, melynek birtokában túlélése során, a napi feladatait tudja jobban, eredményesebben elvégezni! Ennek hiányában, az idő pénz, a pénz pedig kidobott és értéktelen lehet később ha a tanítás eredményét, nem ismerjük fel magunkon!
A megoldás tehát:
1. Az Ön jelenlegi tudás szintje és az oktatás között, fejlődési szakasz fedezhető e fel?
2. Érzése szerint, a tanítás hatására, az Ön élete javulni fog?
3. Azt a szintet fogja elérni amitől tovább tud lépni egy újabb szintre? Ismeri Ön azt a szintet? Annak elérése ad egy új „kaput” az életéhez?
4. A megtérülése garantáltan biztosított az Ön számára ? Milyen megtérülést várna el, amit eredménynek tudna tekinteni?
5. Amennyiben nincsen megtérülése, van e további alternatív lehetősége a fejlődésre?
A tudás értékét, a tanítvány eredményessége demonstrálja. Eredmény hiányában, a tanítás: nem érte el a célját!
üdvözlettel,
Zoltán
Tisztelt Petrasovits Zoltán!
Csak „kivülröl” figyelem a google listára való felkerülés rögös utjait, de ugy gondolom, hogy egy meglevő weboldalt már nehéz a google számára is optimálisra alakitani.
Talán ott kelle kezdeni, hogy ha valaki a googlera akar kerülni, akkor mi a módja egy optimális weboldal elkészítésének? Üdv: S.Sándor
Üdvözlök mindenkit!
Csak egy gondolat… aki mondjuk webáruházat hoz létre és megkapja a képadatbázist a nagykereskedőtől vagy a forgalmazótól annak nehéz (több ezer terméknél) egyesével átíri a képek neveit a megfelelőre. Bár hozna látogatókat de itt már érdemes megnézni hogy mennyi munka befektetéssel… bár az is igaz a kemény munkának megvan a gyümölcse.
Üdv: Chris