Évek óta foglalkozom a Google kereső elemzésével és rá kellett jönnöm, a Google slendriánan kezeli a kulcsszó többszörözéseket, a termékről alig szóló weboldalakkal is előre lehet sorolni.  Érdekes módon a gyerekágy / gyerekágyak kulcsszó tekintetében a Google leplezetlenül bizonyítja a kulcsszó többszörözők életképességét!  Ennek okán most szemtelenül és teljes egészében kiprovokálom  a Google rejtett hibáit a „gyerekágy” kereső kifejezés esetében. Az öÖtletet a  Manola Gyerekágy  weboldal fejlesztéséből kiindulva fogalmaztuk meg, ahol felmerült ez a kérdés a gyakorlatban is. Hogyan jutottak előre mások a keresőkben 10% feletti „gyerekágy”  kereső kifejezéssel miközben a Google által büntetendő kulcsszó sűrűséget értek el. A cikkben azt is vizsgálom, hogyan vélekednek erről a kulcsszó többszörözésről mások a szakmában. Érdemes a vevőt becsalni és elvesziteni kereső kifejezés többszörözéssel, vagy simán elég egy igényes weboldallal előrukkolni? A cikk végére mindenkiben megfogalmazódik a maga koncepciója, ebben biztos vagyok.

Gyerekágy a kulcsszó

Gyerekágy a kulcsszó

 

Miről szól ma egy gyerekágy weboldal avagy Pom Pom nyomdokaiban?

A Gyerekágyról?  Nem a gyerekágyról, hanem a gyerekágy kereső kifejezés vaddisznó módjára történő kiemelésével arról, aki el akar adni gyerekágy terméket. Itt van például az egyik gyerekágy oldal fő termék megjelölése: emeletes ágyak; egyedi ágyak, fehér ágyak; 90×200-as gyerekágy; 80×160-as gyerekágy; gyerekágy méretre; leesésgátlós gyerekágy,gyerekágy 70×140-es méretben.

Ezen az oldalon található 82 gyerekágy  kifejezés mind arról szól, hogy valamilyen módon ott legyen a gyerekágy mint szó : Kinek gyártjuk a gyerekágyainkat? Milyen egy jó gyerekágy? Miért velünk készítess gyerekágyat?

Emlékszel a Pom-Pom mesékre? – ezt most komolyan kérdezem. Lyukas csokoládé, kerek csokoládé., szögletes csokoládé? Ezek szerint Pom Pom az első kulcsszó többszörözők egyike volt?

Látszólag a gyerekágy / gyerekágyak kifejezés a fő termék amiadott irány vonal, amire felépülhetne valami, aztán sokszor gyerekágy meg a h1,h2,h3,h4 kiemelések adnak egy erős tényezőt a gyerekágy kifejezésnek, ami nem a termékről, hanem a Google „begerjesztéséről” szól. Mutatok  egy példát:

<div class=”label_text”><h4>Gyerekágyak 80×160-as méretben</h4></div> A továbbikiemelések mind a képek esetében a méretekkel megjelölt kifejezésekből kerül elő így a további <div><h4>Gyerekágyak 70×140-as méretben</h4></div> vagy a <div><h4>Gyerekágyak 80×160-as méretben leesés gátlóval </h4></div> és a <div><h4>Gyerekágyak 70×140-as méretben leesésgátlóval </h4></div>. Minden esetben a képek un. alt tagjait emeli ki a cikk és ezzel megmutatja a h – jelölés erejét, méretezés, kiemelés, a Google számára.

Aztán előkerül az igazi megoldások egyike a kulcsszó kiemelésére a többszörösen rétegezett és a termék nevét tartalmazó könyvtárakkal: 

/gyerekagy_kepek/gyerekagy_gyerekagyak/gyerekagyak_leesesgatloval/gyerekagyak_gyerekagy/gyerekagy_80160_/feher_gyerekagy_leesesgatloval…jpg  vagy a /gyerekagy_kepek/gyerekagy_gyerekagyak/gyerekagyak_leesesgatlos/gyerekagyak_google_gyerekagy/gyerekagy_80160_/feher_gyerekagy_leesesgatloval…jpg formátumban mutatkozik meg.

Ez a megoldás szakmailag kifogástalan és ötletes!

Releváns átverés a Googleban:hogyan butult bele a Google a gyerekágy kereős kifejezésbe és hiszi a keresési találatra, hogy releváns? 

 

gyerekágy a kulcsszó

Gyerekágy a kulcsszó



Rendkívül sok gyerekágy és gyerekágyak kifejezés kerül be az oldalba mint irtam is 82. Ettől pedig? A Google rénáz az oldalra kívülről, a fronton ez nem látszik, de hát a Google  teljes forgalmat olvassa mondtam ezt korábban is. Ezáltal a gyerekágyk ifejeés és a gyerekágyak kifejeézs már több mint 100x kerül elő. Ekkora relevanciával a Google már érdemben számol. Mondjuk azt bátran, hogy  a Google keresője, képes „benyalni” a relevanciát…

Az oldal megtekintése után a tartalom előállítója magát SEO szakembernek nevezi, és a spamelési képessége a  „szaktudását” mutatja, azt állítva ez szakmai érdem, tudás. Ettől még: A Google által a gyerekágy kereső kifejezésre  kreált oldal az elsők között szerepel, tehát azt mutatja, amit Ő un.SEO-nak hisz, az gyakorlatilag nem más, mint a Google egyre ostobább rendszerének a kijátszása! Megjegyzem az emberke, sehol nem szerepel egyetlen szakmai kifejezésére sem sehol a Googleban, legalább is az első 10-ben biztosan sehol! Elég bizonyítéka szaktudásának és a kulcsszó többszörözés máshol megmutatkozó erejének? A 300X leírt gyerekágy kifejezés egy oldalon tehát nem SEO.

Hogyan vágják át mások a Google kereső rendszerét a gyerekágy kifejezésre? 

Rettentő sok módszer mutatkozik életképesnek, van aki a relevanciával manipulálja a találatokat, van aki a kereső kifejezések text formátumban történő többszörözésével érik ezt el. A Google alapvetően egyre ostobábban áll a kulcsszó többszörözéshez, azt az algoritmust amit kereső kifejezéseknek neveznek, simán hülyére veszik a kulcsszó spammerek.


190 gyerekágy kifejezéssel és 12%-os kulcsszó sűrűséggel a Google „gyerekágy” kereső találatainak első helyeinek egyikén?

Bemutatom, hogyan néz ki egy a weboldal aminek 190 gyerekágy kereső kifejezés van a forrásában:

”   <div id=”menupontok”><ul><li><a href=”/1/kisagy-gyerekagy-ifjusagi-agy-bababolt”>kiságy – gyerekágy –  ifjúsági ágy –  bababolt</a></li><li><a href=”/2/fius-gyerekagy-a-gyerekszobaba”>Fiús gyerekágy a gyerekszobába</a></li><li><a href=”/4/lanyos-kisagyak-a-lanyszobakba”>Lányos kiságyak a lányszobákba</a></li><li><a href=”/3/autosagyak-az-ifjusagi-szobaba”>Autóságyak az ifjúsági szobába</a></li><li><a href=”/42/ifjusagi-gyerekagy-180×80″>Ifjúsági gyerekágy 180×80</a></li><li><a href=”/43/timo-gyerekagy”>Timo gyerekágy</a></li><li><a href=”/6/agynemutartos-fiu-gyerekagyak”>Ágynemütartós fiú gyerekágyak</a></li><li><a href=”/7/agynemutarto-nelkuli-fiu-gyerekagyak”>Ágynemütartó nélküli fiú gyerekágyak</a></li><li><a href=”/8/agynemutartos-kislany-gyerekagyak”>Ágynemütartós kislány gyerekágyak</a></li><li><a href=”/9/agynemutarto-nelkuli-kislany-gyerekagyak”>Ágynemütartó nélküli  kislány gyerekágyak</a></li><li><a href=”/10/gyerekagy-focistaknak-zold-szinben”>Gyerekágy focistáknak zöld színben</a></li><li><a href=”/11/gyerekagy-focistaknak-kek-szinben”>gyerekágy focistáknak kék színben</a></li><li><a href=”/12/kek-kisautos-gyerekagy”>Kék kisautós gyerekágy</a></li><li><a href=”/13/macis-sarga-gyerekagy”>Macis sárga gyerekágy</a></li><li><a href=”/14/macis-kek-gyerekagy”>Macis kék gyerekágy</a></li><li><a href=”/15/kalozos-gyerekagy”>Kalózos gyerekágy</a></li><li><a href=”/16/piros-kisautos-gyerekagy”>Piros kisautós gyerekágy</a></li><li><a href=”/17/piros-autos-gyerekagy”>Piros autós gyerekágy</a></li><li><a href=”/18/tigrises-gyerekagy”>Tigrises gyerekágy</a></li><li><a href=”/19/zoo-gyerekagy”>ZOO gyerekágy</a></li><li><a href=”/20/kosarlabdas-gyerekagy”>Kosárlabdás gyerekágy</a></li><li><a href=”/21/jegkorongos-gyerekagy”>Jégkorongos gyerekágy</a></li><li><a href=”/22/piros-auto-a-versenypalyan”>Piros autó a versenypályán</a></li><li><a href=”/23/motoros-gyerekagy”>Motoros gyerekágy</a></li><li><a href=”/25/elefantos-gyerekagy”>Elefántos gyerekágy</a></li><li><a href=”/24/cicas-gyerekagy”>Cicás gyerekágy</a></li><li><a href=”/26/little-kitty-gyerekagy”>Little Kitty gyerekágy</a></li><li><a href=”/27/macis-kek-hatterrel”>Macis kék háttérrel</a></li><li><a href=”/28/macis-sarga-hatterrel”>Macis sárga háttérrel</a></li><li><a href=”/29/masnis-kitty-gyerekagy”>Masnis Kitty gyerekágy</a></li><li><a href=”/30/miss-kitty-gyerekagy”>Miss Kitty gyerekágy</a></li><li><a href=”/5/gyerekagy-pikkolo-kisagy-60-x-120″>Gyerekágy – Pikkoló – kiságy – 60 x 120</a></li><li><a href=”/31/nagy-zold-viragos-gyerekagy”>Nagy zöld virágos gyerekágy</a></li><li><a href=”/32/szivarvanylepkekkel”>Szivárvány,lepkékkel</a></li><li><a href=”/33/szivarvanyos-kitty-gyerekagy”>Szivárványos Kitty gyerekágy</a></li><li><a href=”/34/taltos-gyerekagy”>Táltos gyerekágy</a></li><li><a href=”/35/taltos-2-gyerekagy”>Táltos 2 gyerekágy</a></li><li><a href=”/36/tigrises-gyerekagy”>Tigrises gyerekágy</a></li><li><a href=”/37/tunderlanyos-gyerekagy”>Tündérlányos gyerekágy</a></li><li><a href=”/38/viragos-gyerekagy”>Virágos gyerekágy</a></li><li><a href=”/39/zoo-gyerekagy”>Zoo gyerekágy</a></li><li><a href=”/40/f1-versenyautos-gyerekagy”>F1 versenyautós gyerekágy</a></li><li><a href=”/41/vonatos-gyerekagy”>Vonatos gyerekágy</a></li><li><a href=”/44/snowboard-gyerekagy”>Snowboard gyerekágy</a></li><li><a href=”/45/skateboarding-ifjusagi-gyerekagy”>Skateboarding  ifjúsági gyerekágy</a></li><li><a href=”/46/piros-autosagy-ejszakai-led-vilagitassal-ellatott”>Piros autóságy, éjszakai led világítással ellátott gyerekágy</a></li><li><a href=”/47/police-autosagy-ejszakai-led-vilagitassal-ellatott”>Police autóságy, éjszakai led világítással ellátott gyerekágy</a></li><li><a href=”/48/zold-viragos-gyerekagy”>Zöld virágos gyerekágy</a></li><li><a href=”/50/motocross-szines-gyerekagy”>Motocross színes gyerekágy</a></li><li><a href=”/51/vip-31-legkedveltebb-gyerekagy”>VIP 31 legkedveltebb gyerekágy</a></li>”

Amikor nem látod amit nem látsz, azért nem látod, mert rejtet igen nem jól látod:Rejtett tartalommal visszaélő gyerekágy weboldal

Az etikusnak nem nevezhető és a háttérrel szintem egyező, a Google által egyébként tiltott megjelenési móddal elsők között lehet egy oldal ilyen leírási móddal és tartalommal: ”  Bútort venne? Olcsó bútort?…….Webáruház minőségi bútorokat kínál Önnek. Nálunk gyorsan, és olcsón rendelhet minőségi bútort. Webáruház napi 24 órában a rendelkezésére áll. Ha a bútor webáruház használatáról kérdése van, a „vásárlás menete” résznél részletesen elolvashatja. Bízunk benne, hogy a webáruházunkban lévő bútorok böngészése közben Ön is rátalál a keresett bútorra, webáruházunk kínálata közt megtalálhatóak ifjúsági bútor, gyerekágy, galéria gyerekágy, hálószobabútor, és segíthetünk Önnek otthona berendezésében. Amennyiben a …… Webáruház felkeletette érdeklődését, további kérdésével forduljon hozzánk bizalommal! Termékeink közt megtalálható …de legfőképpen hetente frissülő akciós bútor és olcsó bútor” az oldal szne szürke, szövege egy árnyalattal sötétebb, beleolvadó.Ne panaszkodj:Ez az adott oldalon, pont igy azaz alig látszik! 

 

Kulcsszó többszörözés a gyerekágy téma rejtett erőforrása?

Gyerekágy a kulcsszó

Gyerekágy a kulcsszó

Szakmai körökben mit mondanak a kulcsszó többszörözésről:  a Seootools.hu weboldal szerkesztői szerint  –  ” A kulcsszó sűrűség vizsgáló segítségével megtudhatja, hogy a megadott URL-en található oldalon az egyes szavak, kifejezések milyen arányban szerepelnek az oldalon található összes szóhoz képest. A kulcsszó sűrűség azért fontos, mert minél többször szerepel egy szó az oldalon, annál inkább szól az oldal arról (természetesen az sem jó ha túl sokszor szerepel, mert akkor a website keresőoptimalizálási büntetést kaphat). Általánosságban elmondható, hogy azokra a szavakra, melyekre az oldalt optimalizáljuk, 2-8 % közé essen a kulcsszó sűrűség.”

A honlapteszt.hu tanácsa a következő:”A weboldala írásos tartalma merőben meghatározza, hogy milyen helyezést fog elérni a Google keresőben. Az írott anyagok megfelelő formázása sokat javít a helyezésen.Ez az ingyenes eszköz azt ellenőrzi, hogy honlapja milyen kulcsszavakat használ a fontos tartalmi elemekben, mint például az oldal címe, képek aláírása, satöbbi.A felhasználói élmények fokozása miatt törekedjen arra, hogy minden fontos tartalmi elemben szerepeljen a kulcsszó.”

A Motivator.hu szerint a következők igazak a kulcsszó sűrűségre:”A kulcsszósűrűség azt mutatja meg, hogy egy kulcsszavad az oldal összes szavához képest hány százalékban szerepel. Ha egy 100 szavas szövegben 4-szer szerepel a “keresőoptimalizálás” szó, akkor a kulcsszósűrűség 4%.

Matt Cutts a Google GoogleWebmasterHelp néven ismert Youtube videó csatornájára feltett videója szerint a kulcccszó sűrűsége nem számít. Nem igazi faktor. Valóban igaz a kulcsszavaknak jelen kell lenniük, de a sűrűségük nem számít” -mondja Matt az alábbi videón. Ezzel szemben a Google mint aki süket és talán nem ismerné Matt-et (ami vicc lenne ugyebár) úgy csinál, mint aki még is odafigyel a kulcsszó mennyiségére!

Proximity és a bugyuta weboldal szövegezés

Ezzel a Google állapottal  vitatkozom akkor amikor az egyszavas kereső kifejezések esetében – proximity – kiemelkedhet pl. a tökmákosnadrágszár kifejezés is a többi közül, ettől azonban az adott oldal csak azt jelenti, hogy az adott kifejezés egyediségéből, életre hívja a keresőkben való jelenlétet. Ez még nem jelenti a tartalom minőségi ellenőrzsét, csak a szó jelenlétét.

A tökmákosnadrágszár témáról már irtam korábban évekkel ezelőtt.

Azok az oldalak akik a kulccsó többszörözésből, forrás manipulációból, h-tagok kiemelésével érik el a Google figyelmét, még közel sem lesznek jó termék oldalak. Azt érik el, hogy emberek a marketing érdekük okán megnézzék, ránézzenek oldalukra, ami értelmezhető törekvés, még ha etikátlan eszközökkel érik is el ez. Az oldalon ugyan is kellően ostobán hatnak a gyerekágy kereső kifejezésre a következő mondatok.

Bugyuta gyerekágy leírások

Amikor egy leírás a kép alatt úgy kezdődik, hogy:

 

Gyerekágy - Illusztráció

Gyerekágy – Illusztráció

A  képre nézve ezt olvassuk:

Ez a fantasztikus gyerekágy lehetővé teszi, hogy minden gyermek a személyiségéhez legjobban passzoló gyerekágyban aludhasson.A gyerekágy szélei műanyag élzárással készülnek,balesetmegelőzés szempontjából. A gyerekágy tartozéka az a gyerekágy matrac ami 5cm vastag. A gyerekágy egységcsomagban kerül szállításra. A gyerekágy 2 csomagban került csomagolásra.

Elnézést de miért nézzük a vevőt duplán hülyének és feltételezzük, hogy a gyerekágy képét nézve, esetleg tevére, lóra, szamárra, vizilóra vagy a jó ég tudna mire gondolna?

A  kulcsszó sűrűség átverés szagú szól

a TheYouMoz blog cikke Elképeszt hogy a kulcsszó sűrűség még mindig számon tartott érték a keresésnél, mint egy weboldali metrikus adat. A cikk szerint: „Minél több alkalommal kerül egy oldalon elő az adott kereső kifejezés és jelenik meg a dokumentumban, annál magasabb a kulcsszó sűrűség.  Minél nagyobb a kulcsszó sűrűség, annál inkább releváns a dokumentum erre a kifejezésre.”

Ruud Hein szerint A  kulcsszó életben tartja vonzerejét, hiszen amikor mindenki látja az oldalt a  kereső első oldali mezőjében, az kereskedelmi érték és vélelmezett szakmai diadal is egyben. Úgy tűnik, a józan ész azt mondja azonban, hogy a weboldalon a Google felismeri a többszörözött  szót mint amit  gyakrabban lát annál a szónál, de ez ettől még erősen ellentmondhat a racionális és tetszetős weboldal fogalmának. Azt, hogy miért emelik ki a keresők a rangsorból a kulcsnak nevezett szót, önmagában is súlyos hibának tekintem!


Mit gondolok én erről?

Úgy tűnik, a józan ész elveszik ezen a területen ami után a dolgok  nevetségessé válnak azok pont  ezek a kulcsszónak nevezett többszörözésnek köszönhető értelmetlen tartalom láttán csúcsosodik ki  és nálam ez  a kulcsszó spam fogalmára degradálódik. Ezt még akkor is így gondolom, ha a Google amúgy több sebből vérző önbizalával hirdeti ,rendszerének hibátlanságát.

Az ötlet: ha egy bizonyos tartományon belül van a példánkban szereplő „gyerekágy” kifejezés, akkor az maradjon és nevezzük ésszerű mennyiségű, racionális tartalomnak. Azon túl, legyen  a nem megfelelő és lényegtelen tartalom és ez legyen a kulcsszó  spam.

A cikk a hu5.hu -on jelent meg elsőként, de más oldalakra is kihelyeztük a relevancia és a gyerekágy kulcsszó vizsgálata okán. Hamarosan újabb cikkel jelentkezünk.