Hogyan működik a Google keresője?
1. A Google kereső elsődlegesen indexeli az oldalakat.
– A Google kereső indexelése annyit jelent, hogy sorban végig pásztázza a GoogleBot szolgáltatása a weboldalaidat. Ezt viszont abban az esetben, ha optimálisan van megszerkesztve.
2. Pagerank szolgáltatás a Google keresőben
A PageRank az informatikában egy olyan algoritmus, amely hiperlinkekkel összekötött dokumentumokhoz számokat rendel azoknak a hiperlink-hálózatban betöltött szerepe alapján. (Ezt a számot szintén PageRanknek nevezik.) A PageRank a Google internetes keresőmotor legfontosabb eleme. Larry Page és Sergey Brin (a Google alapítói) fejlesztették ki 1998-ban a Stanford Egyetemen.
A Google arra a feltételezésre épít, hogy a weboldalak készítői általában azokra az oldalakra linkelnek a saját lapjukról, amiket jónak tartanak, vagyis minden hiperlink felfogható egy-egy szavazatként a céloldalra. Minél több szavazatot kap egy oldal, annál fontosabb, de azt is figyelembe kell venni, hogy a szavazatot leadó oldal mennyire fontos. (Ez egy rekurzív definíció: az a fontos oldal, amire fontos oldalak mutatnak.) A PageRank a fontosság számszerűsítése.
A „PageRank” szó a Google bejegyzett védjegye. Az eljárást az USA-ban szabadalom védi (6,285,999. számú U.S.-szabadalom).
3. PageRank a GoogleBarban
A GoogleBar által használt, 10-es skálájú értékelést gyakran összekeverik a PageRankkel. A GoogleBar által mutatott érték jelentése valójában nem ismeretes – sokak szerint a PageRanknek a 0–10 intervallumra logaritmikusan átskálázott és kerekített értékét mutatja. (Ugyanez érvényes a Google Directory által mutatott értékekre is, csak ott 0–7-ig van a skála.)
A GoogleBar néha olyan oldalakra is ad eredményt, amik nem szerepelnek a Google indexében. Az ilyen eredmények valószínűleg a közeli oldalak PageRankjeire alapozott találgatások.
A PageRank manipulálása
A PageRank eredményeket lényegesen nehezebb manipulálni, mint a hagyományos, vektortér modellen alapuló módszereket, de nem lehetetlen. Egy bevett módszer a „comment spam”, linkek elhelyezése bárki által írható oldalakon, például vendégkönyvekben, blogokban vagy wikikben. Egy-egy ilyen link csak elenyésző mértékben növeli meg a céloldal PageRankjét, de nagy mennyiségben alkalmazva már jelentős növekedést lehet elérni. A Google a közelmúltban egy új HTML attribútumot (rel="nofollow") javasolt a „comment spam” elleni védekezésre.
A másik jellemző trükk a linkfarmok használata: olyan webszájtok készítése, ahol nagyszámú „szolga” oldal van, amelyek egyetlen haszna az, hogy a kezdetben kapott szavazatukat átadják a főoldalnak. A Google a PageRank érték 0-ra csökkentésével „bünteti” azokat a linkfarmokat, amikről tudomást szerez. Vélhetően számos más módosítást is alkalmaz, de ezeket igyekszik titokban tartani.
(forrás:http://hu.wikipedia.org/wiki/PageRank)