A „szeretem a bankom” felszólítás egy ügyes elképzelés a Budapest Bank részéről. Bevonja a látogatókat, a nézelődőket, a bank iránt soha nem érdeklődőket egy kérdésbe: Valóban „Szeretem a bankom”? A valódi oka, hogy a témáról írok, még is a Google és a reklám készítőinek viszonyát mutatja be, pontosabban azt ahogyan az új szlogen, maga a „szeretem a bankom” elindult a Google keresőjében, de egyáltalán nem a hirdetést készítők jóvoltából.
Néhány napja kezdődött a téma, a Budapest Bank és a három érdekes arckaraktert bevezető szokásos „Zoltán megmondja” verzióban, a korábbi Emesés reklám leváltására. Jó ötletnek tartom, hogy egy Bank, nyit az Internetes érdeklődés felkeltése irányába, így az ügyfél ugyan is, most talán rá fog jönni érdemes e és miért, vagy miért nem Bankot váltani. A „Szeretem a bankom” szlogenné vált ez biztos, de ki szedi le a reklám üzleti hasznát?
Dalbir valóban egy vidám figura és ami a reklámban fontos, érdeklődést felkeltő karakter. Milyen jó lenne azonban, ha a reklám készítői már a reklám kiadása előtt intézkedtek volna megfelelően megszerkesztett weboldal formájában arról, hogy a „Dalbir kérdez” és a „Szeretem a bankom” kifejezés ne a 2011 SEO versenyhez adjon ötletet másoknak, hiszen a termékük, nevezetesen a banki szolgáltatás, számos weboldallal hátrébb lesz megismerhető, jó néhány fineszes weboldal tulajdonos lapjánál. A „szeretem a bankom” vagy a „Dalbir kérdez” kifejezésekre hajazó weboldalként első lett néhány órával a reklám piacra kerülést követően a nyekk-blog, ezúton is gratulálok nekik.
Dalbir a Budapest Bank reklám embere sem tudja…
A reklám piacon, számos szlogen közül, Dalbir megmondja esete egy régóta élő és feszegetett témát hozott a felszínre:
– Miért nem törődnek a reklám készítők megfelelő szakmai színvonalon a Google adta ingyenes lehetőséggel?
– Miért gondolják sokan azt, hogy a Googleban megjelenő organikus találat nem érték?
– Miért nem készülnek fel előre szakmailag a kérdésre, jól optimalizált weboldallal a reklámot kiagyaló cégek?
A tökmákos nadrágszár esete a Budapest Bank Dalbirjával?
Néhány évvel ezelőtt írtam arról, hogy a Google bármit indexel csak megfelelően kell prezentálni az oldal tartalmát. A nevezetes „tökmákos nadrágszár” kifejezés volt az amivel erre reflektáltam és bár sokan olvasták el a témát azóta is, láthatóan a nagyobb reklám ügynökségeknél erre a kérdésre alig fordítanak figyelmet. Dalbir pedig olyan mint a „tökmákos nadrágszár„: bár Dalbir Budapest Bank ügyfeleinek megmondja, miért „szeretem a bankom” vagy miért szerethetném, még sem mondja meg a Googlenak, miért kellene előre sorolnia a kérdéses Budapest Bank Dalbir reklámot másokhoz képest.
Mit tehetünk a „szeretem a bankot” hirdetéseink esetén? – ez a gondolat fogalmazódik meg elsőre amikor egy reklámot látunk. Ellenőrizzük le előzetesen, hogy mások hajaznak e a témára
Jöjjön a Szeretemabankom.hu ?
Ésszerűbb lenne a szeretemabankom.hu – weboldal beregisztrálása gondoltam ezt, és az elérhetőség után kutatva kiderült – miközben a jelen bejegyzést írtam – ez a szeretemabankom.-hu domain 2011. március 4-én 08.17:57 órakkor elindult a regisztrálás útján. Az ISZT – www.domain.hu – meghirdetés linkje alatt – megtalálható az alábbiakban is látható tény:
Dalbir öngólt rúgott a szemfüles IRQ Hungary pedig lehalászta a reklám lehetőségét?
A szlogen elterjedése, nevezetesen a „szeretem a bankom” a Budapest Bank érdeme, ám a kifejezés egy un. közhasználati megfogalmazást takar. Azt is mondhatnánk, hogy szeretem a kenyeret, netán szeretem az autóm és holnap ezt a domain ötletet is beregisztrálja valaki.
A Budapest Bank Dalbirja azonban megadja a hátteret ennek a kifejezésnek: Töltése és ereje lett a két ötletes kifejezésnek, azok számára pedig akik a bankjukat valóban szeretik, biztos pontot jelenthet.
Telefonos érdeklődésemre az IRQ Hungary Zrt egyik vezetője elmondta, a domain név szabad választhatósága adta a kínálkozó alkalmat. Az ötletes elnevezés kínálja a lehetőséget, akár más bankokat is lehet szeretni, a „szeretem a bankom” kifejezés, egy tág gyűjtőfogalmat foglal magába – kaptam válaszként az ötletes domain regisztráció okát. Azok akik valóban szeretik a bankjukat, mert ezekből is sokan vannak vélhetőleg a piacon, mostantól a kínálkozó „szeretemabankom.hu” weboldalon találkozhatnak majd vélelmezem, más bankok, esetleg más pénzügyi termékekről ajánlatot.
Az IRQ Hungary Zrt munkatársainak ezúton is gratulálok okos és előrelátó gondolkodásukhoz és kívánom, hogy a jövőben is találjanak rá ezekre a piaci lehetőségekre. A MULTI cégek hasonlóan robosztusan dolgozó munkatársainak pedig őszintén kívánom, hogy mielőbb ismerjék fel a Google nyújtotta lehetőségeket: A Google optimalizálás nyújtotta előny sokak számára adja meg az ismertséget, a weboldali forgalmon keresztül pedig a vásárlókat.
A Budapest Bank mint pénzintézet multi jellegéből adódóan biztosan nem hajol le ezekért az apró forintokért, gondolhatta az a kedves marketinges kolléga aki ezt a kampányt piacra hívta. Vagy lehajolna érte a BB Rt is?
Dalbir kérdez a Googleban…
Dalbir kérdez továbbra is, a Budapest Bank pedig válaszol Dalbíron keresztül, az élet tehát nem áll meg. Megjegyzem a dalbirkerdez.hu továbbra is szabad de biztosan lesz aki erre a domainra is ráteszi a kezét, mert hát Dalbírból számos van az Interneten, míg a „Dalbir kérdez” keresés csupán 5 találatot adott a Google keresőjében, 2011. március 7-én hétfőn, 18.35-perckor..
A kérdésre a választ megadja a média, vagy a bulvárból a napokban biztos lesz aki foglalkozik a témával, esetleg majd Blikkesíti, Fókuszosítja a témát.
A Google addig is adjon erőt minden „Szeretem a bankom” témára hajazónak. Remélem a „Dalbir kérdez” is új domainként ad ingyen reklámot azoknak az élelmes embertársaimnak akik ezt a reklámot megragadva népszerűsítik saját pénzügyi szolgáltatásukat a Budapest Bank ingyenes támogatása segítségével, abban a világban ahol a „Lé a Tét” még is van miről beszélni.