Baráti unszolásra megtekintettem webmarketing témában néhány weboldalat. Ezek a webmarketing szóra törekvő oldalak, ahogy a köznyelv hívja” webmarketing szóra hajazók” érdekes szakmai hozzáértésről tettek tanúbizonyságot. A webmarketing alá sorolva megjelent az oldalakon a kereső marketing, a seo tools, az internet marketing, a Google optimalizálás és a kereső optimalizálás szavak mellé a kulcsszó keresés szó összetétel is. Azon már nem is csodálkoztam, hogy a weben egy métert sem futott „versenyzők” is megjelentek a kifejezésre vakító oldallal.

A webmarketing megnevezését vizsgálva, kiderül az a fránya helyzet, hogy a webmarketing az nem más, mint egy kissé tolakodó kereső szó massza halmazra épített, weboldal tartalom, ami mögé mostanság termék is kerül, minőségi termék. Ez a termék viszont egyes lelkes versenyzők szemében magában a webmarketing szó keresési találataiban mutatkozik meg, azaz aki a Google kereső rendszerében bent van az első 10 ben, az minden bizonnyal ért is hozzá. Minden szkepticitás nélkül megnéztem a témában első 10 találatot elért webmarketing „specialistát” és hát bizony, leesett az ábrázatom.

Olyan oldal is bent csücsül webmarketing szóra az első 10-ben akinek az optimalizált értékét még a gyenge béka hasa alá is csak óvatosan tolnánk oda. Amint tehát látom, a webmarketing szó a Google optimalizálás tematikáját nem teljesen ismerő, ám a kulcsszó kifejezéseket preferáló azon versenyzőket is előre tömöríti, akiknek bizony semmi köze nincsen a webmarketing témájához,viszont azt al átszatot keltik, hogy igen, ők értenek a webmarketinghez. Valójában azt is mondhatjuk, az első 10 webmarketing kifejezést demonstráló oldal között, van aki spekuláns csupán. Webmarketing spekulánsok és kulcsszó keresőre „hajazók: az az idő amikor az ügyfél már nem nézi meg, hogy mit vesz, lejárt! Kár azt elhitetni másokkal, hogy jó amit kap, ha a lényegét, magát a dolgok működését, sok munka és kitartó nyomonkövető webmarketing elemzés szolgálja. Ez a fajta webmarketing elemzés mely sokak csak szóhasználatból ismernek, már nem hosszútávú bevételek lehetősége vagy a webmarketing világában járatlanok félrevezetésére alkalmas vad vízi terület. Nagyon kár, hogy az első 10 oldal közül, többnek még a meta tag része sem volt megfelelően megoldva, átlag 3-5%-os találatok fordultak elő, az elérhető 3×100% helyett.Az oldalak további tartalma pedig, szakmailag értékelhetetlen sok esetben.
A webmarketing tehát az, amikor kitartó munkával, lépésről lépésre, valódi szolgáltatást adva az ügyfélnek elérjük, hogy a valóban nívós kereső kifejezésekre, a webmarketing szó tartalmát ismerve, értéket adunk ügyfeleinknek akik örömüket látják abban, amit szakmailag, valóban webmarketingnek nevezünk. A webmarketing az ügyfél győzelme és megtakarítása is egyben!